آموزشی

قیمت میل لنگ پرکینز چقدر است وبه چه عواملی بستگی دارد

میل ینگ پرکینز

قیمت میل لنگ پرکینز بر اساس کیفیت، برند و همچنین نوع ماده سازنده آن تعیین می شود. عمدتا این میل لنگ به نحوی طراحی و تولید شده اند که علاوه بر داشتن طول عمر بسیار بالا، بازدهی و کارایی موتور را نیز افزایش دهند. به طور کلی میل لنگ پرکینز وظیفه دارد تا قدرت تولید شده توسط موتور را به گیربکس منتقل نماید.

 

 

قیمت میل لنگ پرکینز چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت میل لنگ پرکینز از جمله مهمترین پارامترهایی است که پیش از خرید میل لنگ باید به آن توجه کرد. به طور کلی میل لنگ ها وظیفه دارند تا قدرت تولید شده در سیلندر ها را به گیربکس منتقل کند. طراحی این قطعه به نحوی است که با چرخش خود، پیستون های موجود در موتور را به حرکت درآورده و به این ترتیب شرایط لازم برای حرکت خودرو را فراهم کند. به همین دلیل عمدتا وجود میل لنگ برای خودرو لازم و ضروری است. از میام میل لنگ های موجود در بازار میل لنگ پرکینز به دلیل کیفیت بسیار بالای خود، طرفداران بسیار زیادی را متوجه خود کرده است. قیمت میل لنگ پرکینز عموما به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

 

نحوه عملکرد میل لنگ پرکینز

قیمت میل لنگ پرکینز در مقایسه با کارایی و عملکردی که این قطعه از خود به نمایش می گذارد، بسیار مناسب است. همانطور که گفته شد، میل لنگ ها وظیفه دارند تا حرکت عمودی پیستون ها را به حرکت افقی تبدیل کنند. عموما این قطعه در زیر موتور نصب شده و با توجه به طراحی که دارد، پیستون ها به آن متصل می شوند. در هنگام کار، حرکت میل لنگ سبب می شود تا پیستون ها بر اساس ترتیبی که در طراحی برای آن ها در نظر گرفته شده است، شروع به حرکت کنند. به این ترتیب موتور می تواند به طور پیوسته روشن مانده و حرکت خودرو را آغاز نماید. علاوه بر آن، میل لنگ می تواند نیروی وارد شده را به صورت افقی به گیربکس منتقل کند. در این بین به منظور نگهداشتن میل لنگ، از یاتاقان ها و فلایویل استفاده می شود. فلایویل وظیفه دارد تا ارتعاشات وارد شده به میل لنگ را به طور قابل توجهی کاهش دهد تا به این ترتیب از آسیب رسیدن به گیربکس و همچنین لرزش کابین جلوگیری نماید.

 

کیفیت مهمترین عامل تعیین قیمت میل لنگ پرکینز

همانطور که گفته شد، قیمت میل لنگ پرکینز به عوامل متعددی بستگی دارد. اما مهمترین عاملی که قیمت این قطعه مهم در خودرو و یا ژنراتور را تعیین می کند، کیفیت آن است. به طور کلی تکنولوژی به کار رفته در این نوع از میل لنگ های موجود در بازار سبب شده تا این دسته از قطعات طول عمر بسیار بالایی داشته باشند. عمدتا متریال به کار رفته در این مدل از میل لنگ ها فولاد آلیاژی با کروم و وانادیوم در نظر گرفته می شود تا به این واسطه ضمن افزایش کیفیت، دوام و استحکام میل لنگ ها افزایش پیدا کند.

 

اجزای مختلف میل لنگ پرکینز

به طور کلی پیل لنگ پرکینز از بخش های مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها وظیفه به خصوصی را بر عهده دارد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محور اصلی
  • وزنه تعادل
  • قسمت های ثابت و متحرک
  • محور لنگ

 

عوامل موثر بر قیمت میل لنگ پرکینز

به طور کلی عوامل متعددی در قیمت در میل لنگ پرکینز تاثیر گذار هستند. اما مطابق با آنچه که گفته شد، کیفیت نقش اصلی را در قیمت گذار این قطعه مهم ایفا می کند. به طور کلی کیفیت سبب می شود تا یک قطعه ضمن عملکرد مناسب، بازدهی و کارایی یک سیستم را افزایش دهد. از همین رو میل لنگ های پرکینز امروزه در بازار حرف اول را می زنند. از جمله عواملی که در قیمت میل لنگ پرکینز تاثیر گذار است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

از جمله پارامترهای بسیار مهمی که در قیمت میل لنگ پرکینز تاثیرگذار است می توان به طراحی این دسته از میل لنگ ها اشاره کرد. به طور کلی طراحی هر میل لنگ عمدتا متناسب با نوع خودرو مورد نظر انجام می شود. عموما در خودروهای ۵.۲ لیتری از میل لنگ های تخت استفاده می شود. این میل لنگ ها به وسیله دو یاتاقان با زاویه ۱۸۰ درجه نگه داشته می شوند. عموما این دسته از میل لنگ ها به علت نداشتن وزنه تعادلی، سبک تر از سایر میل لنگ ها هستند. در مقابل میل لنگ های ضربدری وجود دارند که در مقایسه با میل لنگ های تخت، برای موتور های قوی تری استفاده می شوند. به طور کلی میل لنگ های ضربدری به نحوی طراحی شده اند که در برابر ارتعاشات و ضربات موجود در سیستم از خود مقاومت نشان داده و علاوه بر آن بالانس دینامیکی خود را حفظ کنند‌ به این ترتیب می توان گفت که میل لنگ های ضربدری ارتعاشات و لرزش های بسیار کمتری را وارد سیستم می کنند. عمدتا از میل لنگ های ضربدری در موتور های دور پایین استفاده می شود.

 

گارانتی

از دیگر عواملی که در قیمت میل لنگ پرکینز تاثیرگذار است، می توان به گارانتی این محصول اشاره کرد. به طور کلی گارانتی کردن این مدل از میل لنگ ها سبب می شود تا کیفیت آن ها تضمین گردد. عموما هیچ شرکتی محصولات بی کیفیت خود را گارانتی نمی کند. بنابراین گارانتی کردن ارتباط مستقیمی با کیفیت محصولات دارد که این عامل یکی از مهمترین عواملی است که پیش از خرید هر محصولی باید مورد توجه قرار گیرد.

کمپانی سازنده

کمپانی و یا برند از جمله عوامل بسیار مهمی است که در قیمت میل لنگ پرکینز تاثیرگذار است. به طور کلی برند تولید کننده این مدل از میل لنگ های موجود در بازار با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و همچنین بالاترین سطح کیفی جهان توانسته محصولات بسیار مناسب و با کیفیتی را در بازار ارائه کند. به طور کلی این برند امتحان خود را در زمینه تولید انواع میل لنگ پس داده و همین موضوع می تواند کیفیت نهایی این مدل از میل لنگ ها را تضمین نماید. به این ترتیب خرید از برندهای معتبر سبب می شود تا از خرید خود خاطر جمع باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.