آموزشی

انواع موتور های پرکینز کدامند و چه مزایایی دارند؟

انواع موتور های پرکینز کدامند و چه مزایایی دارند؟

انواع موتورهای پرکینز با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده اند. از همین رو موتورهای تولید شده توسط این شرکت عموما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به نحوی که در صنایع مختلف به خصوص کشتی سازی و ماشین سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این موتور دارای خصوصیات مشخصی هستند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

انواع موتور های پرکینز

هر یک از انواع موتورهای پرکینز امروزه با توجه به نیاز موجود در صنایع طراحی و تولید شده اند. به طور کلی شرکت پرکینز در طراحی و تولید محصولات خود از به روز ترین تکنولوژی موجود در دنیا بهره می برد. از همین رو عمدتا محصولات تولید شده توسط این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به طور کلی شرکت پرکینز در سال ۱۹۳۲ میلادی توسط فرانک پرکینز و چاپمن با هدف تولید موتور های دیزلی تاسیس گردید. پرکینز و همکارش با تولید موتورهای دیزلی کارآمد توانستند رقیب بسیار سختی برای موتور های بنزینی به شمار روند. این در سال های ابتدایی کار خود توانستند حدود ۳۵ موتور دیزلی طراحی و تولید کنید که در مقایسه با سایر رقبا رقم بسیار اندکی به شمار می رفت. اما پرکینز و چاپمن توانستند با طراحی انواع موتور های فوق العاده در طول زمان بسیاری از رقبا را از گردونه رقابت حذف کنند. هر یک از انواع موتورهای پرکینز می توانند به عنوان یک انقلاب در زمینه موتورهای دیزلی شناخته شوند.

مزایای استفاده از انواع موتورهای پرکینز

انواع موتور های پرکینز

پیش از آنکه به بیان ویژگی ها و خصوصیات هر یک از انواع موتورهای پرکینز بپردازیم، بهتر است در وهله اول با مزایای استفاده از این موتور ها بیشتر آشنا شویم. از جمله مزایای موتورهای تولید شده توسط این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راندمان بالا

به طور کلی هر یک از انواع موتورهای پرکینز به نحوی طراحی و تولید شده اند که ضمن داشتن بازدهی بالا، عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. عمدتا کمپانی پرکینز در فرآیند ساخت محصولات خود ضمن استفاده از بهترین متریال، موتورهای خود را به نحوی طراحی کرده است که کمترین میزان اتلاف انرژی را به همراه داشته باشند.

ابعاد و اندازه کوچک

از جمله مهمترین مزیت های هر یک از انواع موتورهای پرکینز، ابعاد و اندازه کوچک این موتور ها است. این مزیت سبب شده تا این تجهیزات ضمن ارائه کارکردی مناسب کمترین فضا را اشغال کند. این قابلیت سبب شده تا بسیاری از شرکت ها خرید موتور پرکینز را در دستور کار خود قرار دهند.

قیمت بسیار مناسب

یکی دیگر از مزایای هر یک از انواع موتورهای پرکینز قیمت بسیار مناسب این تجهیزات است. به طور کلی شرکت پرکینز محصولات خود را به نحوی طراحی کرده است که ضمن داشتن عملکردی مناسب، قیمت بسیار مناسبی را نیز داشته باشد. قیمت مناسب این محصول در کنار راندمان و ابعاد کوچک آن ها سبب شده تا این محصول جزء پر فروش ترین محصولات موجود در دنیا شناخته شود.

انواع موتورهای پرکینز بر اساس کارکرد

به طور کلی هر یک از انواع موتورهای پرکینز بر اساس کارکرد به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور دیزل کشتی ها

به طور کلی بسیاری از کشتی ها به منظور حرکت نیاز به یک موتور بسیار قوی برای حرکت پره ها دارند. به همین منظور شرکت پرکینز اقدام به طراحی و تولید موتورهایی کزده است که توان لازم برای حرکت کشتی ها را فراهم سازند. به طور کلی موتور هایی که شرکت پرکینز طراحی کرده است برای کشتی های باربری، تفریحی و حتی جنگی کاربرد دارند.

موتور دیزل ماشین آلات و تجهیزات

همانطور که گفته شد، هر یک از انواع موتورهای پرکینز به نحوی طراحی شده اند که نیازی را در جوامع برطرف کنند. به همین منظور شرکت پرکینز برای تجهیزات صنعتی مانند لودر، لیفتراک، تراکتور، ماشین آلات و بسیاری از تجهیزات صنعتی دیگر موتورهایی با توان و قدرت بالا طراحی کرده است.

موتور دیزل ژنراتور

از دیگر انواع موتورهای پرکینز می توان به موتورهای مخصوص ژنراتور اشاره کرد. به طور کلی این موتور با دور ثابت طراحی شده اند. این قابلیت سبب می شود تا موتور هایی که به منظور تولید انرژی به کار گرفته می شوند، بتوانند بهترین بازدهی و عملکرد را از خود نشان دهند.

انواع موتورهای پرکینز در ژنراتور ها

انواع موتورهای پرکینز در ژنراتور ها

به طور کلی در ساختار ژنراتورهای تولید انرژی از انواع گوناگونی از موتورهای پرکینز استفاده می شود. عموما به دلیل اهمیت تولید انرژی توسط ژنراتور ها شرکت پرکینز اقدام به طراحی و تولید موتورهایی کرده است که به عنوان مولد برق بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. از جمله موتورهایی که برای ژنراتور ها به کار گرفته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور های سری ۴۰۰

از جمله پر کاربرد ترین انواع موتورهای پرکینز می توان به موتور های سری ۴۰۰ اشاره کرد. به طور کلی شرکت پرکینز به عنوان برترین تولید کننده موتورهای دیزلی برای ژنراتور ها توانسته با موتورهای سری ۴۰۰ خود بسیاری از نیاز های کشاورزان را برطرف سازد. عموما این دسته از موتور های تولید شده توسط این شرکت قادر هستند در صنایع ساختمان سازی و کشاورزی به کار گرفته شوند.

موتور های سری ۱۱۰۰

از دیگر انواع موتورهای پرکینز برای ژنراتور های تولید انرژی می توان به موتور های سری ۱۱۰۰ این شرکت اشاره کرد.به طور کلی این موتور ها به نحوی طراحی شده اند که سطح صدای تولیدی بسیار پایین تری نسبت به موتور های سری ۴۰۰ داشته باشند‌. این امر در کنار کیفیت ساخت بسیار بالا و نیز راندمان بسیار مناسب سبب شده تا این موتور ها بتوان در محیط های آرام نیز استفاده کرد.

موتور های سری ۱۲۰۰

از جمله پرفروش ترین انواع موتورهای پرکینز می توان به موتور های سری ۱۲۰۰ این شرکت اشاره کرد. به طور کلی شرکت پرکینز در طراحی و تولید محصولات خود همواره بهینه ترین حالت را انتخاب کرده است. این کار در کنار رعایت استاندارد های زیست محیطی سبب شده تا این شرکت جزء معتبرترین شرکت های تولید کننده انواع موتور برای ژنراتور باشد. به طور کلی موتور های سری ۱۲۰۰ پرکینز به نخوی طراحی شده اند که انرژی بیشتری را با مصرف سوخت پایین تر تولید کنند. از طرفی این موتور ها به دلیل رعایت استانداردهای زیست محیطی قادر هستند آلاینده بسیار کمتری را نسبت به مدل های مشابه تولید کنند. از همین رو این موتور ها طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند.

موتور های سری ۱۷۰۰

از دیگر انواع موتورهای پرکینز می توان به موتور های سری ۱۷۰۰ این شرکت اشاره کرد. به طور کلی این موتور ها به نحوی طراحی و تولید شده اند که هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار پایین تری نسبت به مدل های قبلی داشته باشند. بعد از این سری از موتور ها، شرکت پرکینز موتور های سری ۲۲۰۰، ۲۴۰۰، ۲۵۰۰ و ۲۸۰۰ را با کیفیت بالاتر و راندمان بهتر روانه بازار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.