آموزشی

اطلاعات مهم و ضروری درباره موتور دیزل دو زمانه

اطلاعات مهم و ضروری درباره موتور دیزل دو زمانه

در ابتدای مقاله ضروری است که بدانید، این نوع موتور از دسته دو زمانه را با نام پیستون نیز می شناسند که به صورت موتور حرارتی، می تواند عملکرد خود را به نمایش بگذارد. در نظر داشته باشید که این نوع محصول اغلب در داخل قطعات وسایل نقلیه قرار دارد که به نحو احسن موتور دیزل دو زمانه، به حرکت کردن وسایل نقلیه کمک می کند. از طرفی دقت کنید که این نوع دستگاه با محصول موتور دیزل چهار زمانه کاملا متفاوت است و عملکرد هر یک با یکدیگر فرق دارد، پس توصیه می شود در حین خرید محصول موردنظر خود به مشخصات فنی و ظاهری کالای خود توجه نمائید.

 

کار موتور دیزل از دسته دو زمانه در کشاورزی

همچنین می توان گفت که موتور دیزل دو زمانه، در اغلب دستگاه ها از جمله قایق های کوچک در دریاها، موتور هواپیماهای بزرگ و کوچک، موتور موجود در داخل جت اسکی یا موتور اره های موجود در کشاورزی وجود دارد که بایستی در ابتدای خرید این نوع موتور به نحوه عملکرد و کار کردن با آن دقت کنید.

البته لازم به ذکر است که در حین تولید و طراحی موتور دیزل دو زمانه، چند پیستون با دمای استاندارد و معین برای ساخت این کالا، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نمونه ای از یک موتور دیزل از نوع دو زمانه

با مزایای موتور دیزل از دسته دو زمانه آشنا شوید

از آنجایی که این نوع موتور در اغلب وسایل نقلیه از جمله جت اسکی وجود دارد که مزایای آن با موتور دیزل چهار زمانه خیلی متفاوت است، در ادامه این بحث به مزایای موتور دیزل دو زمانه توجه نمائید.

  • همانطور که می دانید این نوع موتور قطعه سوپاپ در آن استفاده نشده است و این مزیت باعث کم وزن شدن آن می شود.
  • اگر به تعداد دور این نوع محصول توجه کنید مشاهده خواهید کرد که این نوع موتور به صورت ثابت و ساده تعداد دور خود را افزایش می دهد ولی موتور دیزل چهار زمانه این قابلیت و مزیت را ندارد و باعث ایجاد فرایند سخت و دشوار در زمینه صنعت می شود.
  • یک موتور دیزل دو زمانه قادر است در هر مکان و جهت، عملکرد خود را به خوبی به نمایش بگذارد.
  • از طرفی در نظر داشته باشید که این موتور نسبت به موتور دیزل چهار زمانه، هزینه زیادی ندارد و در صورت بروز مشکل با آن می توان با کم ترین هزینه، آن را تعمیر یا تعویض کند.

 

مزایای اصلی این نوع موتور دیزل

نحوه کار کردن موتور دیزل دو زمانه را بدانید

اگر قصد دارید موتور دیزل از دسته دو زمانه خود را باکیفیت و بدون صرف هیچ هزینه، آن را بکار ببرید، بایستی در ابتدای خرید محصول خود آن را از لحاظ فنی و کیفی مورد سنجش قرار دهید و سپس در صورت کامل بودن قطعات، آن را انتخاب کنید.

در ادامه این مقاله به نحوه کار کردن یک موتور دیزل دو زمانه دقت کنید.

همانطور که می دانید یک موتور دیزل از دسته دو زمانه تنها با چند پیستون عمل می کند که این یک یا دو پیستون می تواند به راحتی به عملکرد کار تاثیر زیادی بگذارد که این پیستون از قسمت پایین به بالا عملکرد خود را به نمایش می گذارد که در این بخش پیستون هوای داخل موتور دیزل دو زمانه را می گیرد و کمی سوخت از جمله بنزین به قسمت بعدی دستگاه از جمله جت اسکی منتقل می کند.

پس توجه کنید که در این بخش، پاشیده شدن سوخت از جمله بنزین در موتور دیزل دو زمانه صورت نگرفته باشد در غیر این صورت احتمال آتش سوزی وجود دارد. سپس با روال بالا و پایین بردن دمای پیستون و خود دستگاه، این موتور روشن شده و عملکرد خود را نشان می دهد.

 

نحوه عمل کردن موتور دیزل دو زمانه

جمع بندی نهایی

خیلی از مهندسان و کاربلدان در این زمینه، موتور دیزل از نوع دو زمانه و چهار زمانه را از یکدیگر نمی توانند تشخیص دهند بدین منظور در حین خرید هر کالای موردنظر خود به نحوه عملکرد آن توجه می کنند. در نظر داشته باشید که موتور دیزل دو زمانه کاربرد و کارایی زیادی نسبت به موتور دیزل چهار زمانه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.